top of page

Τρόποι να μάθετε πως πέρασε το παιδί σας στο νηπιαγωγείο χωρίς να ρωτήσετε

«Πώς πέρασες στο σχολείο « ή «τι κάνατε σήμερα στο σχολείο?»

 

 

Όλοι οι γονείς θέλουν να γνωρίζουν εάν τα παιδιά τους πέρασαν καλά στο νηπιαγωγείο, εάν  είναι χαρούμενα και θα ήθελαν τα παιδιά να τους λένε «τι έκαναν και πως πέρασαν την κάθε τους μέρα.

 

Ορισμένα παιδιά απαντούν μονολεκτικά, ορισμένα αρνούνται να μεταφέρουν οποιεσδήποτε πληροφορίες και υπάρχουν και τα παιδιά που μεταφέρουν πολλές πληροφορίες  ή λένε πράγματα μόνα τους στο φανταστικό τους παιχνίδι μεταφέροντας εμπειρίες από το νηπιαγωγείο.

 

‘Οταν το παιδί αρνείται να πει πως πέρασε, ο γονιός πρέπει  να το σεβαστεί και να προσπαθήσει με άλλους τρόπους να μάθει για τη ζωή του παιδιού στο νηπιαγωγείο. Μπορούμε να ρωτήσουμε τα παιδιά χρησιμοποιώντας άλλες φράσεις.

 

  • Ποιο ήταν το πιο ωραίο πράγμα που έγινε σήμερα στο νηπιαγωγείο;

  • Βγήκατε στην αυλή σήμερα;

  • Σε ποιο παιχνίδι της αυλής σου αρέσει να παίζεις πιο πολύ;

  • Με ποιά παιδάκια προτιμάς να παίζεις;

  • Με ποιό παιδί κάθισες δίπλα-δίπλα στην κουβεντούλα ή στο φαγητό;

  • Η δασκάλα τραγούδησε σήμερα;

  • Τραγούδησαν και τα παιδάκια μαζί της;

  • Κάνετε προσευχούλα στο νηπιαγωγείο;

  • Μάθατε κάτι καινούργιο σήμερα;

  • Μπαίνεις στο κουκλόσπιτο;

  • Με ποιά φίλη ή φίλο παίζεις στο κουκλόσπιτο ή στο ζυμαράκι;

  • Είναι κάτι που κάνετε στο νηπιαγωγείο και σου αρέσει πάρα πολύ;

  • Είναι κάτι που κάνετε στο νηπιαγωγείο και δεν σου αρέσει;

  • Θέλεις να παίξεις κάπου μέσα στην τάξη καί δεν παίζεις;

  • Βαρέθηκες κάποια στιγμή και πότε;

 

Με αυτό τον τρόπο βοηθούμε τα παιδιά να μάθουν να εκφράζονται ελεύθερα για το πως πέρασαν.

 

Μπορείτε να σκεφτείτε κι άλλες ερωτήσεις ή ανάλογα με τις απαντήσεις των παιδιών μπορούμε να διαμορφώσουμε οποιαδήποτε άλλη ερώτηση.

 

Φυσικά έχει μεγάλη σημάσια η ηλικία και το στάδιο ωριμάνσης του κάθε παιδιού.

 

Η αντιμετώπιση πρέπει να είναι ανάλογη με τις δυνατότητες του κάθε παιδιού.

bottom of page